FOLLOW US:


Susul Evan Dimas, Bintang Timnas Ini Ikut Hijrah ke Selangor?

15-11-2017 11:33
Susul Evan Dimas, Bintang Timnas Ini Ikut Hijrah ke Selangor?
Ilham Udin Armayn © Instagram

Bola.net - Tim asal Malaysia, Selangor FC nampaknya akan mendapatkan dua talenta muda terbaik Indonesia tahun depan. Selain Evan Dimas, Selangor juga dikabarkan akan merekrut Winger Timnas Indonesia, Ilham Udin.

Nama Ilham Udin sendiri memang tampil apik bersama Bhayangkara FC musim ini. Ia tampil konsisten di sektor sayap Bhayangkara FC sehingga ia membantu The Guardian merengkuh trofi Liga 1 musim ini.

Penampilan apik pemain 21 tahun ini menarik perhatian sejumlah klub di Indonesia dan manca negara. Salah satu tim yang dikabarkan ingin meminang pemain kelahiran Ternate tersebut adalah klub asal Malaysia, Selangor FC.

Kabar kepindahan Ilham ke Malaysia ini semakin menguat setelah ia mengikuti akun resmi Selangor FC dan akun fanbase Selangor baru-baru ini.



Sejauh ini pihak Ilham sendiri masih bungkam mengenai rumor kepindahannya ke Malaysia. Pihak Bhayangkara selaku pemilik Ilham juga enggan berspekulasi lebih jauh mengenai pemain andalan mereka tersebut.

Jika Ilham benar-benar pindah ke Selangor, maka ia berpeluang menjadi pemain Bhayangkara kedua yang akan pindah ke Negeri Jiran. Sebelumnya nama Evan Dimas dikabarkan akan bergabung dengan Selangor untuk mengisi posisi yang ditinggalkan Andik Vermansyah.(inst/dub)